מאמרים
מעוניינים לקבל פרטים? אנא מלאו את הפרטים ונשמח לחזור אליכם

אבולוציית השוק הצרכני בארה"ב ב-15 השנים האחרונות


חברת אורינום מלווה בחמש עשרה השנים האחרונות יצרנים רבים שמעוניינים להצליח במכירות בחו"ל. ההתמחות של אורינום היא בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה). אורינום מלווה את היצרנים הישראליים שעובדים איתה לאורך כל הדרך. החל משלב התכנון, דרך ההכנות למכירה בחו"ל ועד לביצוע מעשי של מכירות ושותפויות עסקיות.

אבולוציית השוק הצרכני בארה"ב

מאז שהקמנו את אורינום חלו תמורות ושינויים רבים בשוק הצריכה הצפון אמריקאי (ארה"ב וקנדה). שינויים אלה גרמו לנו להתעלות מעל המצב ולהיות יצירתיים בשוק משתנה באופן תדיר. השינויים העיקריים הם:

1. מעבר משוק מבוזר לשוק ריכוזי מאד - לפני כ 15 שנים היו כמה מתחרים לכל רשת המתמחה בתחום מסוים (למשל, לוולמארט היו KMART .......). במהלך השנים, מתחרים רבים כשלו ונותרה חברה אחת בצמרת שמהווה למעשה את רוב השוק. דוגמה טובה היא רשת WALMART . רוב מתחרותיה נסגרו או מצויים בקשיים. בחברת אורינום, השכלנו לפתח קשרים ענפים עם הלקוחות המרכזיים, החל מרמת הקניין וכלה בנוהל העבודה מולן. כך גם בתחומים של מוצרים לבית ברשתות כמוBBB    , HOME DEPPOT ועוד .

2. משבר 2008  - המשבר הכלכלי לרבות משבר הנדל"ן של 2008 טרף את כל הקלפים של שיאי הצריכה שקדמו לו. הכול פשוט נעצר... . הזמנות בוטלו, חוזים הופרו והשוק נכנס לקיפאון. תמיד חיפשנו את הדרך להמשיך ולקדם מוצרים ישראלים ואף הצלחנו בכך בדרכים יצירתיות. בסגמנט הרשתות הקמעונאיות התמקדנו ברשתות ה -DISCOUNT וברשתות בעלות קהל נאמן כגון MENARDS. לאחר כמה ישיבות צוות בישראל ובמשרדינו בארה"ב זיהינו דווקא הזדמנויות גדולות להצלחה במצב המשבר. הבנו שאנשים יעדיפו לבלות זמן פנוי בבית במקום לצאת לטיולים, לסרטים ולשופינג. צפינו שאנשים יעדיפו חסכון בהוצאות שונות ובוודאי בדלק. כך זיהינו שאנשים יעדיפו לגדל בבית ירקות ושאר מיני צמחים כתעסוקה לשעות הפנאי. כך איתרנו קבוצות מוצרים שעשויות לגדול בזמן המשבר, כמו למשל מוצרי גינון והשקיה. בנוסף לכך, התמקדנו בשוק בקנדה שפרח באותו זמן עד כדי פתיחת משרד קדמי.

3. מכירות באינטרנט - המגמה הכי חמה היום היא שוק המכירות באינטרנט. זיהינו את הפוטנציאל הזה לפני יותר מעשור בזמן שרבים העלו גיחוך בהגיעם לסעיף המכירות דרך האינטרנט בתוכניות העבודה. תודות לכך, לאורינום קשרים רבים עם אתרי מכירה מובילים ועם מפיצים לתחום זה. הפעילות בערוץ זה הובילה לקידום ופיתוח רב של מוצרים ישראלים שבסופו של יום מצאו את דרכם למדפים של הרשתות בעולם בזכות ערוץ זה.

לסיכום ניתן לומר שמצבי שינוי קיימים ומתרחשים כל הזמן. חברת אורינום מחוברת לשוק היטב ויודעת לבצע התאמות בקצב השינויים. היצירתיות בשילוב החוצפה הישראלית (האלגנטית יש לומר) גם הם תורמים להצלחה.